Aquest curs és per a tu si…
- Ets la profe motivada del claustre i et sents sola a l’hora de proposar més educació sexual
- Estàs fart/a de comentaris homòfobs i se t’han acabat les idees per contestar-los
- Creus que els cursos en línia s’haurien d’haver acabat amb la pandèmia
- Estàs fent tallers de sexualitat i et ve de gust repensar-los en un espai col·lectiu
- Ets un home cis hetero i et vols replantejar la teva figura com a referent
- Et falten coneixements o eines per atrevir-te a impartir educació sexual
- Et ve de gust un espai que combini la revisió personal amb una proposta educativa
- Vols posar el teu granet de sorra a la transformació del model de sexualitat
Et proposem un curs de 4 sessions on treballarem:
SESSIÓ 1.
Introducció: la sexualitat i l’educació sexual
Aquesta primera sessió la volem dedicar a comprendre que és la sexualitat des d’una mirada interseccional.
Situar-la com un fenomen social, cultural i històric ens permetrà analitzar i entendre com és en l’actualitat i què podem fer per avançar en la transformació de l’educació sexual i del model de sexualitat.
Alhora, reflexionarem com es construeix, com hi interfereixen els discursos mediàtics i quins estereotips i prejudicis se’ns activen quan treballem amb joves.
SESSIÓ 2.
Cos i salut sexual
La segona sessió la dedicarem a conèixer el cos, els genitals i el canvis de la pubertat, des d’una perspectiva no binària i diversa, que contribueixi a transformar els discursos que fomenten els malestars corporals.
Parlarem de salut sexual posant en joc el plaer i les experiències i plantejarem propostes que superin els discursos de la prevenció basats en la por.
Perquè va de cos, hi posarem el cos!
SESSIÓ 3.
Relacions, referents i la reproducció de mites
Com es construeix el desig? Aquesta pregunta ens marca el punt de partida de la tercera sessió, on parlarem de l’imaginari de la sexualitat i de com es configura.
Abordarem el paper que hi tenen les representacions audiovisuals del sexe i les relacions afectives (al porno, pel·lícules, sèries…) en la reproducció de models i mites.
Pensarem estratègies per millorar la comunicació i saber identificar dinàmiques tòxiques i saludables en les relacions.
I per si et sents boomer, ens posarem al dia dels referents juvenils actuals.
SESSIÓ 4.
Situacions quotidianes i el rol de l’educadora
En aquesta última sessió passarem a l’acció!
Aprofitant l’experiència i els aprenentatges, trobarem estratègies per millorar la nostra intervenció amb adolescents i joves.